W ostatnim czasie mamy do czynienia z wieloma zmianami w oświacie. Ze szkół podstawowych zniknęły obowiązkowe zadania domowe, z listy lektur cześć pozycji, a z kuratoriów ich szefowie wybrani przez ekipę Prawa i Sprawiedliwości. Czas na kolejne zmiany.
Szkoły nie będą już wydawać papierowych legitymacji. Co je zastąpi?
Okazuje się, że to nie koniec. Następna zmiana właśnie następuje i dotyczy legitymacji szkolnych. Od 13 lipca szkoły przestaną wydawać ten dokument w wersji papierowej. Zastąpi ją plastikowa karta.
Czy to oznacza, że uczniowie, którzy posiadają tradycyjną legitymację, we wrześniu będą musieli ustawić się w kolejce w sekretariacie, aby ją wymienić? Według rozporządzenia nie będzie takiej potrzeby. – Legitymacje, które zostały wydane przed 16 czerwca 2023 roku, będą ważne do czasu zakończenia edukacji przez ucznia w danej szkole – zapisano w dokumencie.
Wyjątkiem będą sytuacje, kiedy uczeń zniszczy albo zgubi legitymację. Wówczas szkoła będzie musiała wydać nową, w zmienionej formie, czyli już plastikową kartę. – Szkoła, wydając legitymację szkolną, może wydać uczniowi, któremu nadano numer PESEL, dodatkowo mLegitymację szkolną stanowiącą dokument elektroniczny dla urządzeń mobilnych – dodano. To nic innego, jak dokument, który uczeń będzie miał zapisany w swoim telefonie.
Identycznie jak tradycyjna legitymacja, mLegitymacja poświadcza uprawnienia uczniów i studentów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek – informuje Ministerstwo Cyfryzacji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.