Druga generacja kia cee`d miała swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zupełnie odmienione auto budzi podziw, łączy dotychczas sprawdzone technologie i rozwiązania z nowymi. Dzięki temu, mamy do czynienia z dojrzałym i prestiżowym hatchbackiem. Rozstaw osi w porównaniu do poprzedniej generacji auta pozostał niezmieniony. Nowa kia jest jednak dłuższa, szersza i niższa. Przeważa elegancka prostota. Uwagę przykuwa nowy grill oraz agresywne, zachodzące na boki refl ektory. Światła do jazdy dziennej wykonane zostały w technologii LED. Auto w czasie testowania w mieście budziło spore zainteresowanie przechodniów i innych kierowców. Samochód, który otrzymaliśmy do testów to 135-konny motor napędzany benzyną, wyposażony w dwusprzęgłową, 6-biegową skrzynię biegów DCT, z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Auto z tym silnikiem, według danych producenta, może osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Z tą skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto osiąga w niecałe 11 sekund. Cee`d wyposażony został w hamulce tarczowe, a droga hamowania wynosi 36,5 m. Jak podaje producent, auto w cyklu miejskim zużyje 7,8 litra na 100 km, a poza miastem 4,8 litra. Wyniki te były zbliżone w czasie naszej redakcyjnej jazdy - odpowiednio 8,1 l. oraz 4,9 l. Oczywiście, wszystko uzależnione jest od doświadczenia kierowcy we „współpracy” z automatyczną skrzynią biegów oraz stylu prowadzenia auta. Seryjne 6 poduszek powietrznych Nowa kia cee’d zajmuje wiodącą pozycję pod względem bezpieczeństwa w swoim segmencie. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP otrzymała najwyższą, pięciogwiazdkową ocenę. Dodać należy, że wszystkie modele w całej Europie wyposażone są seryjnie w 6 poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie boczne i dwie pełnowymiarowe kurtyny boczne), pasy bezpieczeństwa z czujnikami obecności pasażera (przód, tył), system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) ze wspomaganiem ruszania pod górę HAC (Hill Start Assist), system automatycznego włączania świateł awaryjnych na wypadek gwałtownego hamowania (ESS), układ przeciwblokowania hamulców ABS z asystentem hamowania awaryjnego BAS, systemów rozdziału siły hamowania (EBD) oraz podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM). Wystrój wnętrza niewątpliwie przyciąga uwagę. Wygodny układ przełączników na desce rozdzielczej, wzbogacony został zastosowaniem technologii dotykowej. Najważniejsze funkcje do obsługi auta rozmieszczono w kole kierownicy. Pozostałe liczne przyciski znajdują się na wyciągnięcie ręki. Wygodne fotele z funkcją elektrycznej regulacji podparcia lędźwiowego oraz centralnym regulowanym podłokietnikiem zapewnia komfort jazdy. Radio oraz bluetooth z zestawem głośnomówiącym i funkcją rozpoznawania komend głosowych, sterowane z koła kierownicy, gwarantuje, że kierowcy nie będą odciągać wzroku i należycie obserwować przedpole jazdy. Tradycyjne zegary zastąpione wyświetlaczem LED Nowy cee`d, który otrzymaliśmy od Salonu Kia Rakowski w Rydzynie, to auto w jednym z najwyższych standardów wyposażenia. Oprócz automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji z jonizatorem powietrza (z systemem automatycznego odparowywania przedniej szyby czy funkcją chłodzenia schowka), posiadało skórzane wykończenia kierownicy, drążka zmiany biegów i chromowane klamki wewnętrzne. Bardzo dobrze z tym wszystkim komponuje się tapicerka w kolorze szaro-beżowym, z czarnymi emblematami oraz aluminiowe obręcze kół. Świetnie spisują się trzy tryby wspomagania układu kierowniczego. Testowany model posiadał elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, z funkcją kierunkowskazów oraz oświetlenie podłoża wokół pojazdu, wykonane w technologii LED. Otwarcie i uruchamianie auta odbywa się bez użycia kluczyka. Technologia KiaSmart- Key (dopłata 2.000 zł) posiada czujnik zbliżeniowy w drzwiach przednich i pokrywie bagażnika, podświetlenie klamek zewnętrznych oraz przycisku uruchamiającego silnik START/STOP. Auto zostało doposażone w „pakiet funkcjonalny” w cenie 3.000 zł. Tradycyjne zegary zastąpiono 7-calowym ekranem LCD. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wyświetlane są informacje dotyczące prędkości, czujników cofania, komputera pokładowego oraz ustawień systemowych auta. Kia cee`d wyposażona została także w automatyczny system parkowania równoległego, z czujnikami parkowania przód i tył oraz funkcjami wykrywania dostępnej przestrzeni parkingowej, automatycznego manewrowania kołem kierownicy czy wyświetlania podpowiedzi czynności do wykonania przez kierowcę. Dopłata do tej przydatnej funkcji wynosi 2.000 zł. Ceny nowej pięciodrzwiowej kia cee`d zaczynają się od 49.990 zł (1.4 DOHC ze 100 konnym silnikiem benzynowym, w najniższej wersji wyposażenia „S”). Ta sama wersja, tyle że kombi jest o 3.000 zł droższa. Auto, które otrzymaliśmy do testów, według cennika, było warte około 83.490 zł. (kac) Auto do testów otrzymaliśmy od KIA RAKOWSKI - MARIUSZ RAKOWSKI Dąbcze 136, 64-130 Rydzyna k/Leszna Telefon: 65 538 84 00 www.kia.pl/rakowski
Auto, za którym oglądają wszyscy
Opublikowano:
Autor: Redakcja
Przeczytaj również:
Wiadomości
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE