Pod koniec kwietnia 2024 roku zakończyła się przebudowa linii 281 pomiędzy Koźminem Wlkp. a Jarociem i wróciły pociągi.
Dzięki zakończonym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem od niedzieli (28 kwietnia br.) zapewnione będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Podróż koleją skróci się z ok. 20 do ok. 15-17 minut. Nie będzie już zastępczej komunikacji autobusowej. Pasażerowie zyskają dogodniejszą obsługę na przebudowanych peronach w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim - podkreślał wówczas Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Radość pasażerów z braku konieczności przesiadania się na komunikację zastępczą nie potrwa jednak długo. Od lipca ruch pociągów na tym odcinku znów będzie wstrzymany. Wszystko w związku z planowaną przebudową linii na odcinku Krotoszyn - Koźmin Wlkp.
Między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim - na długości około 15 kilometrów - planowana jest wymiana szyn i podkładów. Wyremontowane będą także obiekty inżynieryjne i 15 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace prowadzone będą także na stacji w Krotoszynie, gdzie zamontowane zostaną nowe rozkłady jazdy.
Roboty mają potrwać do grudnia 2024 roku. Natomiast pod koniec roku mają ruszyć prace na dworcu w Krotoszynie.
Równolegle z zapowiedzianymi na drugą połowę tego roku robotami przebudowywana ma być natomiast infrastruktura pasażerska stacji Krotoszyn. Również w grudniu sfinalizowana ma być przebudowa peronów zakładająca ich podwyższenie oraz wyposażenie w nowe wiaty, ławki czy oświetlenie LED. Zadanie warte ok. 7,6 mln zł zostanie sfinansowane z rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025 - informuje Rynek Kolejowy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.