Powód? A-T nie otrzymało zwrotu VAT-u w wysokości około 30 mln zł.
– Dlatego też wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego był działaniem prewencyjnym, zapobiegającym możliwym problemom jakie mogłyby się pojawić z powodu zawieszenia przez urząd skarbowy zwrotu podatku VAT – informuje Lucyna Otworowska.
Dobro firmy i pracowników
Władze A-T podkreślają, że ich działania mają na celu ochronę zarówno interesów firmy - jak i zatrudnionych w niej pracowników.
- Podejmowane przez firmę czynności mają na celu działania wyłącznie zapobiegawcze i chronią przedsiębiorstwo, pracowników oraz kontrahentów przed negatywnymi skutkami działań organów podatkowych, które opóźniają dokonywanie należnych spółce rozliczeń podatkowych – podkreśla kierownik działu marketingu i PR A-T.
Nowoczesna siedziba
Postępowanie sanacyjne nie zahamowało rozwoju firmy. Na początku roku A-T zakończyło budowę nowego biurowca przy Rawickiej 54.
- Nowoczesny budynek wybudowany i wyposażony według najwyższych standardów jest już użytkowany przez pracowników centrali. Po 29 latach działania firmy w końcu całe centrum logistyczne oraz siedziba jest w jednym miejscu – informuje Lucyna Otworowska.
80 tys. klientów co miesiąc
Przedsiębiorstwo zatrudnia 860 pracowników. Posiada między innymi 73 placówki elektryczno – oświetleniowe, 39 hurtowni elektrycznych, hurtownię farmaceutyczną i magazyny. Miesięcznie obsługuje ponad 80.000 klientów.