Krotoszyńscy policjanci przestrzegają przed rosnącą liczbą oszustw z wykorzystaniem metody płatności BLIK. Oszuści, po przejęciu kont na portalach społecznościowych, kontaktują się ze znajomymi ofiary, prosząc o pilną pomoc finansową. Przedstawiają różne historie - od braku pieniędzy na leki, przez zagubiony portfel, po rzekomą awarię w banku. Tłumaczą się głównie nagłą potrzebą gotówki i obiecują szybki zwrot. Nie dajmy się na to nabrać. I pamiętajmy, że niestety, mechanizm BLIK sprawia, że danej transakcji nie da się już cofnąć.
Po wygenerowaniu przez ofiarę kodu BLIK i przekazaniu go "znajomemu", przestępca natychmiast wypłaca pieniądze z bankomatu. Ofiara, wierząc w autentyczność prośby, zatwierdza transakcję w aplikacji bankowej, nieświadoma, że padła ofiarą oszustwa.
Apelujemy, by w przypadku otrzymania tego typu prośby od znajomego np. za pośrednictwem mediów społecznościowych skontaktować się z nim osobiście i zweryfikować, czy to faktycznie on prosi nas o pomoc - mówi Piotr Szczepaniak, rzecznik prasowy krotoszyńskiej policji.
Jak nie dać się nabrać na oszustwo na BLIK?
- Zabezpiecz swoje konto: Włącz dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania na portalach społecznościowych i zawsze się wyloguj po zakończeniu sesji.
- Weryfikuj prośby: Nigdy nie podawaj kodu BLIK bez upewnienia się, że to faktycznie twój znajomy potrzebuje pomocy. Najlepiej zadzwoń do niego i porozmawiaj.
- Sprawdzaj transakcje: Przed zatwierdzeniem płatności w aplikacji bankowej, dokładnie zweryfikuj dane transakcji, w tym miejsce wypłaty.
- Zachowaj czujność: Bądź ostrożny i rozsądnie korzystaj z Internetu. Nie ufaj bezkrytycznie prośbom o pomoc finansową, nawet od znajomych z sieci.
Jakie inne metody wykorzystują oszuści?
Oszuści wykorzystują różne metody, by ukraść nasze pieniądze. Wykorzystują do tego różnego rodzaju fortele. Pisaliśmy już o najbardziej popularnych metodach działania oszustów. Sprawdź, by wiedzieć jak się przed nimi chronić.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.