Już w lutym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu podpisała umowę na na wykonanie opracowań projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego w ciągu Drogi Krajowej nr 15.
Zadanie polega na opracowaniu projektu przebiegu obwodnicy miejscowości Koźmin Wielkopolski w ciągu DK15 w stopniu szczegółowości pozwalającym na uzyskanie przez GDDKiA decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – wskazywała wówczas Alina Cieślak, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA w Poznaniu.
Wykonawcą opracowań projektowych została Pracownia ELITON Elżbieta Zbytniewska. Koszt zadania wyniesie 161.130,00 zł.
Do tej pory – w związku z planowaną budową obwodnicy Koźmina Wlkp. - wykonano już inwentaryzację przyrodniczą oraz zakończono prace terenowe związane z wykonaniem badań geotechnicznych.
Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek do koźmińskiego urzędu o wydanie decyzji środowiskowych na temat budowy obwodnicy Koźmina Wlkp.
Do Urzędu Miasta i Gminy Koźmin Wielkopolski złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. Decyzja ta ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi i pozwoli na ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj jeszcze w tym roku. Obwodnica Koźmina Wielkopolskiego została ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 - informuje Marcin Kucharczyk z GDDKiA.
Obwodnica Koźmina Wielkopolskiego
Obwodnica Koźmina Wlkp. ma mieć długość ok. 6 kilometrów. W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP – głównej ruchu przyspieszonego.
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości około 6 km. Dzięki obwodnicy z Koźmina Wielkopolskiego zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, a także pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku DK15 będzie istotnym połączeniem korytarzy dróg ekspresowych S5 i S11 – podkreśla Marcin Kucharczyk.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.