Od 2017 roku powiat krotoszyński wraz z gminami bezpłatnie odbiera od mieszkańców i usuwa wyroby zawierające azbest.
Z posesji w powiecie krotoszyńskim usunięto ponad 600 ton azbestu
Tylko w 2022 roku z terenu posesji w powiecie krotoszyńskim odebrano i usunięto 611 ton płyt dachowych zawierających azbest.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 217.272, z czego 140.825 zł pokryte zostało ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Pozostałą kwotę - 76.447 zł pokryły samorządy z terenu powiatu - wskazywały wówczas władze powiatu krotoszyńskiego.
Program działa od 2017 roku i od tego czasu (do 2023 roku) z terenu powiatu krotoszyńskiego zniknęło ponad 3.400 ton płyt azbestowych. Łaczny koszt ich utylizacji wyniósł ponad 1.150.000 zł.
Pamiętajmy, że zgodnie z głównym celem Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032, całkowite usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych musi nastąpić do końca 2032 roku - podkreślają pracownicy krotoszyńskiego starostwa.
Usuwanie azbestu w 2024 roku w powiecie krotoszyńskim
W tym roku starostwo powiatowe także bezpłatnie będzie usuwać azbest z posesji znajdujących się na terenie gmin: Kobylin, Koźmin Wielkopolski, Krotoszyn, Rozdrażew, Zduny oraz miasta Sulmierzyce.Wnioski w tej sprawie można składać w urzędach gmin do końca marca 2024 roku. Usuwanie azbestu odbędzie się pomiędzy majem a sierpniem.
W związku z ograniczoną liczbą środków planowanych na realizację niniejszego zadania, dopuszcza się możliwość niezrealizowania wszystkich wniosków. O zakwalifikowaniu się do projektu decyduje kolejność składania wniosków - wskazują władze powiatu krotoszyńskiego.
Do wniosku o usunięcie azbestu należy dołączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w Programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy.
- Klauzulę informacyjna RODO. (Załącznik nr 2 do Regulaminu),
- Oświadczenie potwierdzające, że wyroby zawierające azbest nie pochodzą z budynków związanych z działalnością rolniczą bądź gospodarczą (załącznik nr 3 do Regulaminu) - w przypadku, gdy wnioskodawcą jest rolnik lub osoba prowadząca działalność gospodarczą, a wyroby zawierające azbest nie pochodzą z budynków z nią związaną,
- Oświadczenie potwierdzające, że na dzień złożenia wniosku wyroby zawierające azbest przeznaczone do usunięcia są zdemontowane z dachu (załącznik nr 4 do Regulaminu),
- oświadczenie o pomocy de minimis (załącznik nr 6 do Regulaminu) - w przypadku, gdy wnioskodawcą jest rolnik,
- Zgodę współwłaścicieli/współużytkowników wieczystych na realizację zadania,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika wraz z opłatą skarbową jeśli wymagana.
Program pokrywa 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest (odbiór, transport oraz unieszkodliwienie). Finansowanie nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.