Od 2017 roku powiat krotoszyński wraz z gminami bezpłatnie odbiera od mieszkańców i usuwa wyroby zawierające azbest.
W tym roku z terenu posesji w powiecie krotoszyńskim odebrano i usunięto 611 ton płyt dachowych zawierających azbest.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 217 272,85 zł, z czego 140 825,00 zł pokryte zostało ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Pozostałą kwotę – 76 447,85 zł pokryły samorządy z terenu powiatu - wskazują władze powiatu krotoszyńskiego.
Program działa od 2017 roku i od tego czasu z terenu powiatu krotoszyńskiego zniknęło ponad 3.400 ton płyt azbestowych. Łaczny koszt ich utylizacji wyniósł ponad 1.150.000,00 zł.
Pamiętajmy, że zgodnie z głównym celem Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032, całkowite usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych musi nastąpić do końca 2032 roku. Jednocześnie zapraszamy do składania wniosków w gminach właściwych dla lokalizacji nieruchomości, która posiada pokrycie dachowe zawierające azbest w celu bezpłatnego odbioru od Państwa wyrobów zawierających azbest w roku 2023. Ilość środków finansowych na przedsięwzięcie jest ograniczona, dlatego liczy się kolejność składania wniosków - podkreślają pracownicy krotoszyńskiego starostwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.