Most, a właściwie przepust znajduje się na końcu odcinka gminnej drogi prowadzącej z miejscowości Grębów do Orli w gm. Koźmin Wlkp.
By rzeka Orla przestała wylewać na pola w gm. Rozdrażew
- Charakter przepustu sprawił, że należy go przebudować - poinformował Mariusz Dymarski, wójt gminy Rozdrażew. Są dwa powody, które argumentują konieczność wykonania zadania.
Po pierwsze - przepust obecnie składa się z dwóch rur o średnicy 100 cm, które powodują, że wiosną był on niedrożny.
- Powodował wylewanie rzeki na okoliczne pola. Po modernizacji będzie to jedna rura, w kształcie gruszkowym, która zapewni 2,5-krotnie większą przepustowość - mówi wójt gminy Rozdrażew.
Finał przebudowy drogi uzalezniony od...
A drugi powód remontu jest taki, że most znajduje się na końcu odcinka gminnej drogi, który systematycznie jest modernizowany. Szosa łączy dwie miejscowości - Grębów w gm. Rozdrażew i Orlę w gm. Koźmin Wlkp. To jest odcinek o długości 2 km, nie położony w terenie zabudowanym. Gmina realizowała tam już 3 etapy remontu. Prace polegają na wykonaniu drogi od podstaw, z podbudową, o nawierzchni asfaltowej o szerokiej na 4,5 m. Nie przewidziano chodników, za to należy odtworzyć rowy.
- Aby samorząd mógł zakończyć ten proces, konieczna jest najpierw przebudowa przepustu, by na nim również położyć nawierzchnię asfaltową - uzasadnia wójt gminy Rozdrażew.
Zaplanowane zadanie z dofinansowaniem dla gminy Rozdrażew
Inwestycja związana z modernizacją mostu była planowana w budżecie na 2022 rok. Gmina Rozdrażew starała się o dofinansowanie na przebudowę mostu z budżetu województwa wielkopolskiego.
- I takową dotację mamy zapewnioną w kwocie 200 tysięcy złotych. Czekamy na podpisanie umowy w tym zakresie - zdradza Mariusz Dymarski.
Co jest do zrobienia przy przepuście na Orli?
Zainteresowane przedsiębiorstwa, firmy budowalne mogą jeszcze składać oferty w przetargu do 9 maja. Wykonawca będzie musiał rozebrać przepusty z rur betonowych, a te zastąpi rura ocynkowaną z powłoką polimerową o większej średnicy. Trzeba będzie wykonać roboty ziemne koparkami, położyć podbudowę z kruszywa, a następnie z gruntu wzmocnioną cementem. W zakresie prac znajduje się także ułożenie nawierzchni, umocnienie wlotu i wylotu ażurowymi płytami, zamontowanie barier ochronnych oraz montaż tablic i znaków drogowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.