Po niespełna czterech miesiącach od wznowienia ruchu pociągów na odcinku Krotoszyn - Koźmin Wlkp., pasażerów znów czekają utrudnienia. Planowana bowiem jest przebudowa przystanku Wolenice.
Autobusy zamiast pociągów na trasie Krotoszyn - Koźmin Wlkp.
Właśnie z tego powodu od 12 maja ponownie wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Krotoszyn - Koźmin wlkp. Urzymana ma zostać do 13 czerwca.
Autobusy komunikacji zastępczej zatrzymywać się będą w pobliżu stacji / przystanków kolejowych w Koźminie, Bożacinie i Krotoszynie, natomiast przystanek Wolenice zlokalizowany będzie przy drodze krajowej nr 15 - informuje w komunikacie krotoszyński urząd miasta.
Przebudowa przystanku w Wolenicach
Przebudowa przystanku w Wolenicach jest częścią trwającego wciąż remontu linii kolejowej na trasie Krotoszyn - Koźmin Wlkp. Jak informuje spółka PKP PLK S.A., przystanek zmieni lokalizację, by "lepiej odpowiadał rzeczywistym potrzebom mieszkańców". Ma zostać przesunięty o około kilometr w stronę Krotoszyna.
Główne prace przy budowie konstrukcji peronu w nowym miejscu chcemy wykonać od poł. maja do poł. czerwca. W tym czasie zaplanowaliśmy już wcześniej wymianę rozjazdów na stacji Krotoszyn, która będzie wymagać zmian w ruchu w ww. okresie (komunikacji zastępczej). Aby ograniczyć zmiany dla pasażerów, chcemy skoordynować oba przedsięwzięcia. Wspieramy wykonawcę przebudowy przystanku i mobilizujemy go do sprawnego opracowania niezbędnej dokumentacji, po przygotowaniu której możliwa będzie realizacja prac budowlanych - w takim przypadku nie będzie już konieczności wprowadzania kolejnych zmian w ruchu na trasie - zapewnił w odpowiedzi do naszej redakcji Radosław Śledziński, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Remont peronów na stacji w Krotoszynie
Poza tym, prowadzone są prace związane z modernizacją peronów w Krotoszynie, które - jak zapewnia przedstawiciel kolejowej spółki - nie wpływają znacząco na ruch pociągów.
Podróżni w Krotoszynie wsiadają już do pociągów ze zmodernizowanego peronu - są na nim nowe wiaty, ławki i jasne oświetlenie, a także tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładem jazdy. Na antypoślizgowej nawierzchni ułożyliśmy ścieżki naprowadzające, a wygodne dojście na pociąg umożliwia wyremontowane przejście podziemne - objaśnia Radosław Śledziński
Obecnie, jak informuje, w podobnym standardzie wykonawca rozpoczął przebudowę sąsiedniej platformy.
- Szacujemy, że prace w tym zakresie, realizowane z rządowego „programu przystankowego”, potrwają do końca czerwca br. Wówczas podróżni będą mieli do dyspozycji dwa wysokie, komfortowe i nowoczesne perony, które ułatwią dostęp do kolei - zapewnia przedstawiciel biura prasowego PKP PLK.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.